Sum Regnskap har utvidet selskapet og inntatt posisjon på Bryne i Forum Jæren. Her er de synlige og har stor fleksibilitet til å vokse. Målet er å bli 15 ansatte.
Avdelingsleder Endre Bjånes og teamleder fra Stavanger-kontoret, Elise Tjetland, er fornøyd med mulighetene og fleksibiliteten i Forum Jæren.
– Vi har et stort ønske om å vokse, og vi har erfart at 14–15 ansatte er akkurat nok til å drive optimalt. Da er vi ikke like sårbare som et mindre kontor, og er mer selvforsynt med ressurser, sier Endre.
– Daglig leder i Forum Jæren, Ronny Kennedy, viser stor fleksibilitet for muligheten for utvidelse. Enten i eksiterende etasje, eller annen etasje i huset. Det setter vi pris på, forklarer Elise, som pendler mellom kontorene i Stavanger og Bryne.
Er du på jakt etter ledige kontorer i Forum Jæren? Ta kontakt her.
Flott møterom. Sum Regnskap bruker tre kontorer og har mulighet til å utvide ved behov.
Aktive og synlige fra Forum Jæren
Sum Regnskap på Bryne ønsker å være til stede der næringslivet er, og da ble Forum Jæren et naturlig sted å ha lokaler i.
– Det var egentlig aldri snakk om å være en annen plass. Det er viktig å holde til i Forum Jæren. Dessuten har vi god erfaring fra bygget. Gjennom nettverket fra arbeidslivet kjenner jeg flere som holder til her, sier Elise, som har jobbet som autorisert regnskapsfører i 11 år.
Endre og Elise har begge lang erfaring i bransjen og er fra Jæren. Endre har jobbet i 8 år som autorisert regnskapsfører i Stavanger. Han forteller at det er mange goder ved å ha lokaler i Forum Jæren. Han legger stor vekt på tilgjengelighet til toget som er rett ved siden av og bruk av møterom i 18. etasje.
– Vi har et inntrykk av at de selskapene som er på Jæren ønsker lokale regnskapsførere og vil være tett på. Dette oppnår vi med å være synlige på Bryne i Forum Jæren. Vi vil bety en forskjell for næringslivet, kunder og ansatte, sier Endre.
Sum har kontor i Stavanger, Bryne, Tønsberg og Oslo, og har om lag 60 ansatte. Sum Regnskap er et kompetansehus som tilbyr tjenester som økonomisk rådgivning og regnskapsføring.
– Noen av tjenestene vi kan tilby er bistand i forbindelse med emisjon, fusjon og søknad om tilskudd. Det er viktig at vi tilfører andre viktige tjenester for kunder.
Det var ikke helt tilfeldig at Sum Regnskap endte opp i 9. etasje. I tillegg til rom for utvikling og vekst, er det viktig med et godt arbeidsmiljø. I etasjen sitter tre andre bedrifter.
– Vi deler lokaler med veldig kjekke folk. Vi er opptatt av å bygge gode relasjoner og ønsker ikke å sitte helt alene. For oss var det viktig at det var andre folk i etasjen og at vi får være en del av miljøet, sier Endre.
Samme visjon
Grunnleggerne av Sum Regnskap, Roar Voll og Leonard Chaparian, ønsket å utfordre det tradisjonelle tankesettet i bransjen, med et genuint engasjement for å hjelpe andre til å lykkes med sin bedrift. Sum Regnskap bruker mye tid på utvikling av programmer og systemer og ønsker å fornye måten man tenker på.
– Sum bruker mye tid på den menneskelige faktoren både for ansatte og kunder. Vi er stolt over den visjonen som Roar og Leonard hadde når de startet Sum Regnskap i 2010, den gjelder ennå. De jobber her enda og har sentraler roller for videreutvikling i bransjen.